Awas !! Tentera Sedang Berlatih .

selamat pagi semua !!
tiap2 hari aq balik dr sekolah sejak kebelakangan ni,, aq selalu nampak papan yg tertulis "Awas !! Tentera Sedang Berlatih" . siapa yg duduk dekat Bukit Beruntung 3 tu, tau la.. hehe. aq x berapa nak 'sure' knpe abg2/pakcik2 askar ni pilih tmpat kiteorg sbgai tmpat untuk buat latihan. maybe tmpat kiteorg strategik ! hehe.. whatever lah . hari sabtu hari tu, famili aq semua nak prgi kenduri dekat Tasik Puteri. lepas sarapan kiteorg terus abah aq bwk kiteorg semua kat satu tmpat ni ! < bagunan buruk > mak aq ckp, bwk anak yg x minat jd tentera ! apakah maksud disebalik ayat itu? dup dap dup dap jantung aq pon ! haha. rupe2 nya abah aq bawak pi tgk askar2 tgh buat latihan . berperang secara moden katanya ! x pe la ape2 pon.. korang tgk ni dulu !

nampak x org tgh baring kat semak2 tu? hmm.. dorang tgh berlatih la tu~~

berderet deret kereta kebal kat situ tp x berapa nmpak ! hehe

ramai x org yg dtg tgk ??!! hmm.. adik aq pon sakan panjat2 batu , alimm betol kiteorg hari tu ! 


x payah nak takot sgt la dgn pak cik askar ni.. hehe
aq pon sakan nak tgk jugak ! terkangkang kangkang dgn baju kurung . hehe

sebenarnya bukan senang nak tgk org berperang tau tak? dah ade peluang mcm ni jgn la kita sia siakan, kalau korang nak tau keadaan masa tu lg gempak dr gmbr2 aq. ahah. ade asap2 lg. tp x sempat nak ambik ! x teringat ( sbb teruja sgt ) . 
gmbr 2 byk x brpa nak elok sbb masa tu aq duduk jauh dr tmpat kejadian. ahaxx !! 
ok la.. tamat dulu disini yer~~ assalamualaikum ! (Y) 

2 comments:

  1. nice entry, bezla dpt tgk diorg training, btw dah follow blog awk.. http://dragonslayer41.blogspot.com/

    ReplyDelete