Doa Dari Jauh



Aku masih bersedih dgn pemergian paklang. Walaupun bersedih, x adelah smpai x lalu makan. Hidup aku masih mcm dulu.. cuma, bila teringatkan arwah, air mata akn mengalir membasahi pipi. 

Hanya doa dapat aku pada ilahi agar roh paklang aku diredhai oleh allah. Semoga allah melapangkan kuburnya selapang lapangnya. Semoga kubur paklang menjadi seperti taman syurga  yg dijanjikan kpd roh yg beriman.. Amin....


Amalan org hidup untuk org yg telah mati antara yg disepakati ulamak akn smpai pahalanya dan ada yg diiktilafkan. antaranya :-

*Berdoa dan memohon ampun untuknya.
*Memberi infak dan bersedekah untuknya, termasuk infak jariah, wakaf dan sebagainya.
*Berpuasa ganti untuknya / membayar fidyah.
*Melunasi hutangnya.
*Melakukan haji untunya.

Insyaallah.. kalau allah izinkan , aku akn buat semua yg patut ! siapa yg nak kalau org yg tlh meninggal.. kena seksa.. api dunia pon x tahan, apatah lagi api akhirat . Subhanallah~~ (pejam mata) . ISLAM ITU MUDAH.. BUAT APA YG ALLAH SURUH, MASUK SYURGA. DAH X ADA MASALAH DAH.. remember yaahhhh !!! 

sebelum berundur diri.. aku nak mintak sgt2 dr korang korang semua ni... tolong doakan aku dpt keputusan yg baik tau periksa akhir tahun nih ! teringin sgt nak naik pentas ambik plag ! korang tak teringin ke?? korang doa kat aku, aku doakan korang balik . heheh. insyaallah.... :)

thanks for reading this entry ! :)






2 comments: